ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ
Εκμάθηση ξένων γλωσσών στην προσχολική ηλικία.
P.L.P. – Μαθησιακό Προφίλ
Το P.L.P. είναι μία καινοτόμος εκπαιδευτική μεθοδολογία που βασίζεται σε μελέτες και ευρήματα από το χώρο της μαθησιακής ψυχολογίας. Δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε από το Διδάκτορα Γνωστικής και Αναπτυξιακής Ψυχολογίας του ΑΠΘ, Δρ. Δημήτριο Κόρδα, και την Ιδιοκτήτρια και Διευθύντρια των Κέντρων Ξένων Γλωσσών ΖΑΧΑΡΙΑ, κα. Ευανθία Ζαχαρία.
Είμαστε περήφανοι που πολλά Κέντρα Ξένων Γλωσσών στην Ελλάδα και την Κύπρο έχουν υιοθετήσει τη συγκεκριμένη προσέγγιση και συνεργάζονται μαζί μας.
Ηλεκτρονική μάθηση clubEFL
Τι είναι το clubEFL;
- Είναι μια ιστοσελίδα που μπορείς να την επισκέπτεσαι µε τον κωδικό του φροντιστηρίου σου, όπου και αν βρίσκεσαι, όποτε θελήσεις.
- Δεν χρειάζεται να κατεβάσεις ή να εγκαταστήσεις κάποιο πρόγραμμα.
- Είναι ειδικά σχεδιασμένη για να την μάθεις εύκολα.
- Μπορείς να µπεις µε τον κωδικό σου και να αποκτήσεις πρόσβαση σε άπειρες ασκήσεις, παιχνίδια, podcasts ή εργασίες φτιαγμένες ειδικά για εσένα.
- Μπορείς να κάνεις όση εξάσκηση θέλεις και από το σπίτι.
- Μπορείς να διαβάσεις τα μηνύματα των καθηγητών σου ή να στείλεις εσύ τα δικά σου.
- Μπορείς να στείλεις την εργασία σου on-line.
- Μπορείς να βρεις αμέτρητες και ενδιαφέρουσες δραστηριότητες στα Αγγλικά.
- Μπορείς να παίξεις ή να συμμετέχεις σε debates µε μαθητές άλλων σχολείων.
- Μπορείς να ανταλλάξεις προσωπικά μηνύματα µε τα υπόλοιπα µέλη του clubEFL.
- Μπορείς να κάνεις chat µε άλλους μαθητές σε ένα ασφαλές περιβάλλον.
- Μπορείς να δημιουργήσεις το προσωπικό σου blog για να γράφεις τις απόψεις σου.
- Μπορείς να συμμετέχεις και να αρθρογραφείς στο blog του τμήματός σου.
- Μπορείς να πάρεις πληροφορίες για τα μαθήματα που έλειπες.
- Μπορείς να συμμετέχεις σε on-line projects µε μαθητές άλλων σχολείων, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.
Και οι δυνατότητες δεν έχουν τέλος!
Μικρές Ηλικίες και Ξένη Γλώσσα
Εκμάθηση Ξένων Γλωσσών στην Προσχολική Ηλικία
Η σημερινή κοινωνία χαρακτηρίζεται ως πολύγλωσση και πολυπολιτισμική.
Επομένως, η εκμάθηση ξένων γλωσσών θεωρείται απαραίτητη για κάθε άνθρωπο, αφού όχι μόνο τον βοηθούν να επιβιώσει στο σύγχρονο κόσμο, αλλά συμβάλουν και στην εξέλιξή του ως προσωπικότητα.
Πλέον, οι σημερινοί μαθητές έρχονται από πολύ νωρίς σε επαφή με τις ξένες γλώσσες και αυτό είναι κάτι που δημιουργεί αρκετές απορίες στους γονείς γύρω από την εκμάθησή τους.
Σύμφωνα με την άποψη πολλών ειδικών, η κατάλληλη περίοδος για να έρθουν τα παιδιά σε μια πρώτη επαφή με κάποια ξένη γλώσσα είναι η προσχολική και η πρώτη σχολική ηλικία.
Δεν είναι δύσκολο να το πιστέψει κανείς, ειδικά άμα παρατηρήσει το πόσο γρήγορα σε αυτές τις ηλικίες επαναλαμβάνουν αυτό που ακούσανε, ακόμα και αν είναι κάτι που άκουσαν μόνο μια φορά.
Αυτό συμβαίνει επειδή όταν ένα παιδί μαθαίνει μια ξένη γλώσσα, το μυαλό του διεγείρεται, γίνεται πιο δεκτικό στο να μάθει καινούργια πράγματα, αναπτύσσει πιο γρήγορα γνωστικές δεξιότητες και μαθαίνει ευκολότερα να διαχειρίζεται τις διαφορετικές πληροφορίες που δέχεται.
Το μυαλό των παιδιών σ’ αυτή την ηλικία είναι σαν σφουγγάρι, απορροφάει όλα όσα ακούει και βλέπει. Βέβαια, πολλοί είναι αυτοί που θεωρούν λανθασμένα ότι μια ξένη γλώσσα εμποδίζει την εκμάθηση της μητρικής.
Ευτυχώς τα μυαλά των μικρών παιδιών είναι όχι μόνο απορροφητικά σαν σφουγγάρι, αλλά και πολύ ευέλικτα. Έρευνες έχουν δείξει ότι η εκμάθηση μιας δεύτερης γλώσσας βοηθά στην καλύτερη κατανόηση της μητρικής, ενώ ταυτόχρονα, βελτιώνει την απόδοση στα κείμενα, στο λεξιλόγιο και στα μαθηματικά.
Επίσης, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και η προφορά, αφού δεν αρκεί μόνο να μάθει κάποιος μια ξένη γλώσσα, αλλά θα πρέπει να τη μιλά και με τέτοιο τρόπο ώστε να τον καταλαβαίνουν.
Μέχρι τη νηπιακή τους ηλικία τα παιδιά είναι πιο ευαισθητοποιημένα σε νέους ήχους, τους οποίους αργότερα μπορούν να προφέρουν πιο σωστά. Επομένως, όσο πιο νωρίς ξεκινήσει η εκμάθηση μιας νέας γλώσσας, τόσο το καλύτερο.
Τα παιδιά σε μικρές ηλικίες είναι κυρίως κιναισθητικά, γεγονός που αποτελεί τον κύριο άξονα οργάνωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι γνωστό ότι στην προσχολική ηλικία τα παιδιά κατακτούν τη γνώση με πολλούς τρόπους.
- Μέσω των αισθήσεων, συνδυάζοντας εικόνες και ήχους.
- Μέσω της κίνησης.
- Μέσω τραγουδιών, ποιημάτων, παιχνιδιών ρόλων κ.ά.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι για να αγαπήσουν τα παιδιά μια ξένη γλώσσα θα πρέπει να δουν την εκπαιδευτική διαδικασία σαν παιχνίδι και όχι ως κάτι υποχρεωτικό που τους δημιουργεί πίεση.
Έτσι, με το να μιλάμε και να τραγουδάμε σε άλλες γλώσσες, ουσιαστικά τα βοηθάμε να κρατήσουν αυτούς τους ήχους και να τους χρησιμοποιήσουν στην ομιλία τους αργότερα.
Είναι σημαντικό για τα παιδιά να βλέπουν τους γονείς τους να συμμερίζονται τον ενθουσιασμό τους για νέα πράγματα. Αν λοιπόν οι γονείς γνωρίζουν μια ξένη γλώσσα, είναι καλό να βοηθούν τα παιδιά, εξοικειώνοντάς τα με αυτή και εμπλουτίζοντας σιγά σιγά το λεξιλόγιό τους.
Στη συνέχεια, επιλέγοντας ένα φροντιστήριο που προσφέρει βιωματική μάθηση και καινοτόμες μεθόδους διδασκαλίας, θα τους δώσουν ακόμα περισσότερα κίνητρα για να την αγαπήσουν.
Phonics (Πολύ-αισθητηριακή Φωνολογική Εκπαίδευση)
Στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών ΖΑΧΑΡΙΑ στο Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, ακολουθούμε πρωτοποριακούς τρόπους μάθησης και καινοτόμες εκπαιδευτικές τεχνικές με στόχο να προσφέρουμε ό,τι καλύτερο, σύγχρονο και αποτελεσματικό υπάρχει στη διδασκαλία της Αγγλικής γλώσσας.
Για αυτό το λόγο διδάσκουμε εδώ και δώδεκα χρόνια τη μέθοδο Jolly Phonics.
Τα Jolly Phonics έχουν τη σφραγίδα του Βρετανικού Εθνικού Προγράμματος Σπουδών και εστιάζουν στη συστηματική διδασκαλία των φωνημάτων της Αγγλικής γλώσσας, με στόχο την ταχύτερη ανάπτυξη δεξιοτήτων ανάγνωσης και γραφής.
Ουσιαστικά, αποτελούν μια μαθητοκεντρική και διασκεδαστική προσέγγιση για τη διδασκαλία του ορθού γραμματισμού μέσα από την εκμάθηση φωνημάτων.
Η πολύ-αισθητηριακή αυτή μέθοδος είναι πολύ ενθαρρυντική για τα παιδιά και τους καθηγητές, οι οποίοι βλέπουν τους μαθητές τους διαρκώς να εξελίσσονται. Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα απευθύνεται αποκλειστικά σε παιδιά από 4 έως 7 ετών, αφού σε αυτή την ηλικία τα παιδιά έχουν μεγάλη ευαισθησία ως προς την κατανόηση της φωνολογικής επίγνωσης.
Επιπλέον, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενισχύει τη σωστή προφορά των ήχων και βελτιώνει την ακουστική τους ικανότητα.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, για να μάθει κανείς μια γλώσσα πρώτα την ακούει και μετά τη γράφει. Επομένως, δεν πρέπει να επικεντρωνόμαστε πρώτα στη γραπτή μορφή των ήχων και των φωνημάτων της γλώσσας, αλλά στη θεμελίωση της ικανότητας των παιδιών να απορροφούν τη γνώση με ταχύτερο ρυθμό.
Οι πέντε δεξιότητες που αποκτούνται μέσω των Jolly Phonics
- Ακριβείς ήχοι γραμμάτων
Τα παιδιά διδάσκονται τους 42 βασικούς ήχους των γραμμάτων, μαθαίνουν την προφορά ολόκληρου του αλφαβήτου, καθώς και των διφθόγγων.
- Σχηματισμός λέξεων
Χρησιμοποιώντας τις διαφορετικές πολύ-αισθητηριακές μεθόδους, τα παιδιά μαθαίνουν πώς να σχηματίζουν και να γράφουν σωστά τα γράμματα.
- Σύνθεση
Τα παιδιά μαθαίνουν να αναμειγνύουν και να συνθέτουν τους ήχους, έτσι ώστε να μπορούν να διαβάζουν και να γράφουν νέες λέξεις.
- Αναγνώριση των ήχων σε λέξεις – Ταυτοποίησή τους
Αναγνωρίζοντας τους ήχους των λέξεων ξεκινούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τη διαμόρφωση και βελτίωση της προφοράς τους.
- Προφορά δύσκολων λέξεων
Τα παιδιά καταφέρνουν να προφέρουν και να γράφουν δύσκολες ή ‘’περίπλοκες’’ λέξεις, αφού μπορούν να αναγνωρίσουν αποσπασματικά τα γράμματα και τις διφθόγγους σε αυτές.